banner4

banner9

Trabzon: Büyükşehir projeleri ile adından söz ettiriyor

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, daha yaşanılabilir bir Trabzon için yapılması gerekenleri ilk günden itibaren net bir şekilde tespit ederek, bu doğrultuda çalışmaya devam ediyor. Açıkladığı projelerle her kesimin takdirini kazanan Başkan Zorluoğlu, bulduğu her fırsatta çalışmaları yerinde incelemeye de özen gösteriyor. Sosyal belediyecilik anlayışı ile de farkını ortaya koyan Zorluoğlu, esnaf ve vatandaşları da bir an olsun yalnız bırakmayarak dertlerini ve taleplerini dinliyor.

BÜYÜKŞEHİRLER 15.05.2021, 15:57

Başkan Zorluoğlu, Trabzon’un her alanda büyümesi ve gelişmesi adına yürütülen çalışmaların bir kısmı ve sosyal belediyecilik anlayışı ile ilgili açıklamalarda bulundu.

ZOR GÜNLERİN ÜSTESİNDEN BİRLİKTE GELECEĞİZ

Tüm hemşehrilerinin ve İslam âleminin Ramazan Bayramı’nı kutlayarak sözlerine başlayan Başkan Zorluoğlu, “Koronavirüs salgını dolayısıyla yine arzu ettiğimiz ve alıştığımız gibi bir bayramı maalesef kutlayamıyoruz. Fakat tüm işaretler gösteriyor ki inşallah buruk geçireceğimiz son bayram olacak. Allah’ın izni ile koronavirüs salgınını milletimizle birlikte yeneceğiz. Büyüklerimizin elini öpebileceğimiz, birbirimize doyasıya sarılabileceğimiz bayramlara inşallah kavuşacağız. Ben bu şartlar altında olsa da bayramın bayram gibi geçmesini temenni ediyor ve bütün hemşerilerimin Ramazan Bayramı’nı tebrik ediyorum. Allah daha nice bayramlarda bir arada olmamızı nasip eylesin” dedi.

KARADENİZ BÖLGESİ’NİN EN KONFORLU PLAJI OLACAK

Trabzon’u denizle buluşturacak projeler arasında yer alan Yalıncak Plajı Projesi ile ilgili bilgi veren Başkan Zorluoğlu, “Yalıncak Plajı esasında sadece bir plaj projesi değil, sahil düzenlemesi. Çünkü 1 kilometrelik alanda sadece plaj yapmıyoruz, sahil düzenlemesi ve rekreasyon alanı oluşturuyoruz. Yani orada yeşil alanlar, araç park yerleri, otoparklar, yürüyüş yolları, bisiklet yolları, kamelya tipi mesire yerleri gibi birçok bölüm ortaya çıkacak. Aynı zamanda oraya büyük bir Survivor Parkı gibi Trabzon’da olmayan çok yenilikçi bir yaklaşımı getireceğiz. Yalıncak’taki çalışma inşallah temmuz ayı başı itibarıyla tamamlanmış olacak ve halkımızın hizmetine sunacağız. Karadeniz Bölgesi’ndeki en konforlu, en güzel halk plajını hizmete açacağız. Plajın bir başka güzelliği de Büyükşehir Belediyesinin işletecek olması. Kazanç amacı gütmeyen şirketimiz burayı yönetecek ve vatandaşımız huzur içinde keyif yapabilecek. Güvenlik görevlilerimiz de burada çalışacaklar” diye konuştu.

BİZİ YILDIRAMAZLAR

Yalıncak Plajı ile ilgili eleştirileri de değerlendiren Başkan Zorluoğlu, “Büyükşehir Belediyesi olarak tüm projelerimizi titizlikle hazırlıyoruz. Yalıncak Plajı projesi de onlardan biriydi ama maalesef moralimizi bozmak için şehirde zaman zaman bazı aksiyonlar olsa da bizi yıldıramazlar. Orada yaptığımız projenin tamamlanmamış küçük bir kesitini fotoğraflayıp, sanki her tarafı beton yapıyormuşuz gibi bir algı oluşturmaya çalıştılar ama tutmadı. Çünkü orası zaten tamamlanmamış bir yer. Biz orada son derece modern ve konforlu sahil düzenlemesi yapıyoruz. Yaptığımız soyunma kabinlerinin hepsi çok uzun ömürlü malzemeden ahşap kaplanacak. Dolayısıyla orada betonlaşmış bir görüntü olmayacak. Biz bu şehre daha çok eser bırakacağız” ifadelerini kullandı.

GANİTA HALKIN İSTİFADESİ DIŞINDA KULLANILDI

Ganita-Faroz Projesi ile ilgili de açıklamalarda bulunan Başkan Zorluoğlu, “Ganita-Faroz bizim vizyon projelerimiz arasında yer alıyor. Ganita çok önemli bir bölge. Bizim de gençliğimizde sıkça gittiğimiz, hatta o tombul kayadan denize atlayıp yüzdüğümüz bir yer. Ganita maalesef bazı yerler gibi çok uzun zamandır halkın istifadesi dışında kullanıldı. Yıllarca Ganita ne oldu diye kimse ses çıkarmadı ama orada bir şeyler yapmaya başladığınız zaman bir takım engellerle karşılaştık. Ganita’da harika bir proje var. Orada betonları kaldırırken birkaç tane ağacın kökü ortaya çıktı diye dediler ki ağaçları kesiyorlar. Kesinlikle böyle bir şey yok. En baştan beri arkadaşlarımıza verdiğim en önemli direktiflerden biri, projelerimizde bir tek ağaç kesilmeyecek, çok zaruri olursa da başka bir yere taşınıp oraya dikilecek yönündedir. Ganita’da hiçbir ağaca zarar vermeyecek şekilde proje yürütüyoruz. Bir yıl içerisinde tamamladığımızda orası şehrin merkezinde denize en kolay ulaşılan bölgede muhteşem bir yaşam alanı olacak. İddialıyım, bu şehri yeniden denizle barıştıracağız” şeklinde konuştu.

PLANETARYUM VE BİLİM MERKEZİ İHALESİ YAKINDA

Şehir merkezinde çok sayıda işi aynı anda yürüttüklerini de vurgulayan Başkan Zorluoğlu, “Bilim Merkezi ve Planetaryum ihalesi için onay verdim. Projesi hazırlandı, ihale gününü yakında ilan edeceğim. Avrasya Pazarı’nın kazısını yapıyoruz. Çok önem verdiğim Kuyumcu Kent Projesi’nde sona geldik. Modern gasilhane yapıyoruz. Pazarkapı’da yapılan caminin önündeki alanı bütünü ile yeniliyoruz. O bölgede hem çok güzel otoparklar hem de dolmuşların depolama alanını yapıyoruz. Yine o bölgede, Ganita tarafı ile cami bölgesini bir ekolojik köprü ile bağlayacağız. Balıkhane tamamlanıyor, orada da bir cephe sağlıklaştırması yapacağız ve seyyar tipi yerleri de kaldıracağız. Yeni taksi durakları yapıyoruz. Kalkınma Mahallesi’ndeki bağlantı yolları ile ilgili önemli yol katettik. Kadın Yaşam Merkezimiz ete kemiğe büründü, inşallah hayırsever bir iş insanımız vasıtasıyla kazmayı vuracağız. Çukurçayır’da beş dönümlük alanı çok güzel bir park haline getiriyoruz. Kanuni Bulvarı devam ediyor, Erzurum Yolu’nun sahile bağlanması süreci sürüyor” dedi.

TÜM İLÇELERDE PROJELERİMİZ SÜRÜYOR

Büyükşehir Belediyesi olarak 18 ilçede proje gerçekleştirdiklerini belirten Başkan Zorluoğlu, “Biz sadece Ortahisar’ın değil tüm ilçelerin belediyesiyiz. Bütün ilçelerimizde projelerimiz sürüyor. Akçaabat’ta otopark ihalesine onayı verdim. Et kombinası yapıyoruz o da büyük bir yatırım. Akçaabat’ta sahilde Söğütlü’den itibaren Belediye ile beraber sahil düzenlemesi için çalışıyoruz. Yine Akçaabat’ta Büyükşehir’in sorumluluğunda olan çok büyük bir cadde var, o caddenin cephe sağlıklaştırma işi için proje çalışmamız devam ediyor. Tonya’da pazar yeri, Araklı’da cadde düzenlemesi, Yomra’da cadde düzenlenmesi, Sürmene’de kent meydanı, Of’ta pazar yeri ve kent meydanı, Çaykara ve Dernekpazarı’nda cephe sağlıklaştırması, Vakfıkebir’de cadde ve yeşil alan düzenlemesi işlerimiz sürüyor. Şalpazarı’ndan Çarşıbaşı’na kadar 18 ilçemizin tamamında Büyükşehir Belediyesi seferberlik halinde çalışıyor. İlçe merkezlerinde de hizmet veriyoruz ve yollarımız ile uğraşıyoruz. Bir taraftan da TİSKİ ilçelerimizdeki su sıkıntılarını çözmek için çok büyük çaba içerisinde” diye konuştu.

TRABZON TARİHİNİN EN BÜYÜK ALTYAPI PROJESİ

Trabzon tarihinin gelmiş geçmiş en büyük ve en kapsamlı altyapı çalışmasını hayata geçirdiklerini vurgulayan Başkan Zorluoğlu, “Bu sadece içme suyu hattı projesi değil, tüm merkez mahallelerinin başta içme suyu olmak üzere kanalizasyon, yağmur suyu, doğal gaz ve telekomünikasyon meselelerini büyük oranda çözen çok kapsamlı bir proje. Biz buna beşi bir yerde diyoruz ve inşallah 2023’ün sonlarına doğru tamamlanmış olacak. Trabzon’un merkezinin ve çevredeki mahallelerin tamamında 40-50 sene ciddi altyapı yatırımına ihtiyaç kalmayacak. Bu çerçevede üst yapı ile birlikte esasında Trabzon’un caddelerini ve sokaklarını bütünü ile yenilemiş olacağız. Bu proje hakikaten açık ara Trabzon tarihinin belediyecilik anlamında en büyük altyapı projesidir. Bu konuda mütevazı olmaya gerek olmadığını düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

BEŞİRLİ’DE YENİ YAŞAM ALANI OLUŞTURACAĞIZ

Beşirli’de koku sorununu ortadan kaldırdıklarını da ifade eden Başkan Zorluoğlu, “Beşirli dolgu alanında da koku Trabzon’un kaderi değildir dedik, gerekli yatırımı yaptık ve koku işini bitirdik. Şimdi orada birinci bölümde çalışma yapacağız. Orası için hedefimiz seçimden önce mutlaka Trabzon’un ihtiyacı olan bir sahil düzenlemesi ile yeni yaşam olanı oluşturmak. Mega lunaparkı, dinlenme ve eğlenme mekanları, kafeteryaları, amfileri, konser alanları ile Trabzon’a yakışır sahil düzenlemesi yapılacak. Birinci etabın yatırımına başlayacağız, bununla ilgili de iddialıyım. Oraya kazmayı önce koku için vurduk, şimdi tahkimat için vuruyoruz. Projesini yaptırıyorum ve tamamlandığında yatırım işine da başlayacağız. İkinci etabın ise ancak tahkimatına başlayabiliriz” şeklinde konuştu.

PAZARKAPI’NIN DÖNÜŞÜMÜNÜ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ

Tarihi Kadınlar Pazarı ve Çömlekçi’de çalışmaların devam ettiğini de dile getiren Başkan Zorluoğlu, “Kadınlar Pazarı yapılıyor. Yine o bölgede Pazarkapı’da çok ciddi bir yenilenme söz konusu olacak. Orası da şehrin en önemli yerleşim yerlerinden bir tanesi, bir taraftan da Pazarkapı’nın dönüşümünü gerçekleştireceğiz. Çömlekçi projesinde çok ciddi katkım var, birebir takibini yaptık ve birinci etapta inşaat başladı. İkinci etapla ilgili de kamulaştırmada çok az bir işimiz kaldı. Yakında orada da o otellerin yıkımına başlayacağız. İkinci etabın bir taraftan projesi yapılıyor, biz de bir taraftan yıkım gerçekleştireceğiz. Dolayısıyla birinci etap yükselirken, ikinci etabın da projesi ihalesi ve işi başlayacak. Seçimden önce mutlaka Çömlekçi’nin ikinci etabında iş başlayacak” dedi.

ULAŞIM TEK ELDEN YÖNETİLECEK

Ulaşım konusunda ciddi adımlar attıklarını dile getiren Başkan Zorluoğlu, “Ulaşımla ilgili ciddi adımlar attık, bir taraftan otoparklar yapıyoruz. Dolmuş dönüşümü halen devam ediyor, yıl sonuna kadar dolmuşlarımızın tamamı yenilenmiş olacak. Bir taraftan otobüs filomuzu da yeniliyoruz. Geçen sene 20, bu sene 10 tane sıfır otobüs aldık. Bu sayı her sene eklenerek artacak ve çok modern bir otobüs filosuna kavuşmuş olacağız. Aynı zamanda ulaşım için kontrol ve hareket merkezi yapıyoruz, o da bitmek üzere. Çok güzel bir yapı oldu orada tek elden ulaşımı yönetebileceğiz. Çevre araçlarımızı da bütünü ile yeniledik. Şehirlerarası Otogar için önümüzdeki günlerde yeni ihale tarihini alacağız. Orada yapılan çok az şey vardı ve yaşanan durum bizi çok sıkıntıya sokmadı. Sadece süre olarak bizi biraz öteledi ama önümüzde ki aylarda tekrar inşaata başlanacak” diye konuştu.

KÖTÜ GÖRÜNTÜ ORTADAN KALKACAK

Sanayi siteleri ile ilgili fizibilite çalışması yaptırdıklarını belirten Başkan Zorluoğlu, “Bayramdan sonra Ankara’ya gideceğiz ve hem Sanayi ve Teknoloji Bakanımız hem de Çevre ve Şehircilik Bakanımız ve milletvekillerimizle oturup küçük sanayi sitelerinin dönüşüm meselelerinin haritalarını oluşturacağız. Küçük sanayi sitelerini tespit ettiğimiz daha rahat hizmet verebilecekleri alana taşıyarak yeniden küçük sanayi sitesi kuracağız. Değirmendere tarafındaki beş küçük sanayi sitesinin oluşturduğu alanı da şehrin ekonomisine, ticaretine ve turizmine kazandıracak şekilde tamamen yenileyeceğiz. Dolayısıyla Trabzon’a gelenlerin havaalanından girdiklerinde gördükleri o kötü görüntü ortadan kalmış olacak. Hem küçük sanayi, hem de Çömlekçi bölgesi inşallah yenilenmiş olacak. Çömlekçi’de hedef 2023. Küçük sanayi sitesi biraz daha zaman alacak çünkü çok büyük bir iş” ifadelerini kullandı.